Wednesday, May 6, 2009

Aku penat.

Aku penat.Aku penat korang semua bergaduh antara satu sama lain.Aku penat nak layan korang.Aku penat,sebab aku tak boleh nak buat apa-apa pun.Aku penat dengar orang delete orang kat FB.Aku penat dengar dia suka kat aku tapi kenapa aku pilih jalan ni dan sebagainya.Aku penat dengar orang suruh aku buat itu,buat ini.Aku penat dengan semua.

Sebab aku penat tu lah,aku kadang-kadang rasa macam nak mati.Tapi aku mati pun bukannya dapat ape.Dapat dosa adalah.sebab aku bukannya baik sangat pun.Ye lah.Aku lah yang jahat dan segalanya.

Aku penat bila korang saling membenci satu sama lain sebab aku.Aku penat jadi orang tengah antara semua.Aku penat bila dengar korang cakap macam-macam antara satu sama lain.Yang kawan dah lama boleh jadi musuh dalam sekelip mata.Aku penat.Kenapa sebab perempuan je,nak cakap kat orang lain macam-macam.Aku tak paham.Cuba jadi seorang yang matang sikit walaupun tak matang.Cuba faham ape kesannya kalau korang buat macam tu.Cuba fikir lah sikit,kaum lelaki!Selalunya korang akan salahkan perempuankan pasal matang dan tak matang ni.Tapi korang jangan ingat,kaum korang pun semua matang belaka.Ada yang konon matang tapi tak,ada yang terlalu matang dengan umur,ada yang tak matang langsung.Aku penat bila cakap pasal matang dan tak matang.memang tak kemana.

Kalau boleh,aku nak jadi aku yang budak-budak dulu.Aku yang tak tau apa-apa.Senang.Tak de lah orang akan kata aku memandai atau nak jadi budak pandai.Tak de lah orang nak kata aku macam-macam bila aku buat itu,buat ini.Tak de lah orang nak kontrol aku sangat.Aku penat.

YA AKU PENAT LAYAN PERASAAN!

Post a Comment