Saturday, December 5, 2009

Takdir.

Kita selalu cakap,takdir la yang menentukan segalanya.Takdir tu la yang membuatkan aku dengan si dia berjumpa.Takdir tu la yang membuatkan aku macam ni dan macam2 lagi.Selalunya kita akan salahkan takdir.Orang selalu cakap ‘biarlah takdir yang menentukan segalanya’. Tapi kenapa takdir? Aku pun tak berapa pasti.

Takdir telah menentukan yang aku berjumpa dengan Ariff Irfan.Takdir juga yang telah menentukan segalanya dalam hidup aku.Aku tak tau lah,nak salahkan takdir ke untuk benda2 yang buruk yang terjadi dalam hidup aku?Kalau aku melawan takdir,ape akan terjadi?Macam mana even untuk aku nak melawan takdir?I don’t even know what is going to be happening in my future.

So,takdir adalah future ke?Takdir itu ape sebenanya?Aku tak berapa nak faham ni.Adakah bila aku ditimpa kemalangan,itu dinamakan takdir?Atau apabila aku berasa senang hati saja yang boleh dipanggil takdir?

Pening.

Post a Comment