Friday, August 5, 2011

Kes putus tunang lagi..

Okay, mula-mula kes Aimie Harmelia & KFCM and now, Ally Iskandar pulak putus tunang. Sangat pelik okayy! Putus tunang hujung bulan July lepas. Hmm. Tak faham aku kenapa perlu putus tunang ni. Tak rasa rugi ke sebab mesti dah buat persiapan kawin dah sikit-sikit. Tiba-tiba putus tunang. Haiz. Ape lah nak jadi dengan orang ‘ternama’ skarang ni. Popular sangat ke? Lagi baik jadi macam aku dan Irfan. Semua tunggu masa yang sesuai. Bukan tak nak kawin/tunang, just tunggu masa,dan kewangan je. :)

Sabar-sabar lah. Ingat kawin tu senang ke? Kita nampak orang bahagia,tak pe lah. Tapi tak mungkin kita pun akan jadi sama macam orang tu. Walaupun kita berduit, tapi tak semestinya duit itu boleh berikan kebahagiaan yang kita nak. Mungkin dalam masa setahun dua memang bahagia. Takut masuk tahun ke 3 dan seterusnya, dah bosan.

So, kalau sape-sape yang dah tunang tu, jangan lah kalau boleh, putuskan pertunangan. Tak baik orang kata. Tapi kalau dah Allah yang suruh, dah buat sembahyang istikarah semua dan memang Allah bagi petunjuk yang memang kena putus tunang, silakan. Tapi, jangan lah putus tunang dengan cara yang tak elok. Nak hantar wakil keluarga angkat lah, ape lah. Biar kita sendiri yang pergi dan nyatakan keputusan utk putus tunang.

Fikir-fikirlah dengan baik. :) Kawin ni bukan benda main-main ye.

No comments :

Post a Comment

Blog Design by Get Polished | Copyright A Life in a Webbis 2017