Thursday, March 22, 2012

Penat..

Aku penat berlakon jadi tegap. Aku penat berlakon jadi gagah. Sesungguhnya, aku hanya seorang perempuan. Aku tak boleh segagah lelaki. Tapi lelaki lah yang selalu nak aku jadi gagah. Wal hal aku hanya seorang perempuan. Aku penat. Aku penat jadi diri aku sendiri. Kadang-kadang aku rasa nak jadi orang laki-laki. Yang mana senang berkata-kata tak perlu berlapik dan menggunakan otak. Aku terinin nak hidup seperti lelaki yang mana kalau cakap sesuatu yang tak masuk dek akal pun masih boleh diterima masyarakat. Aku nak jadi laki-laki yang mana tak perlu buat apa-apa menggunakan emosi dan akal, hanya perlu gunakan apa yang ada pada masa itu.

Aku penat jadi perempuan yang macam aku. Sesungguhnya, aku rasa jadi laki-laki akan dapat lebih kepuasan dan nikmat. Macam mana aku tau? Sebab kalau orang laki-kali ada EGO, orang perempuan pun ada. Cuma, org perempuan bila adaEGO terus orang laki-laki kata macam-macam. Bila orang perempuan kata orang laki-laki kuat EGO, org laki-laki boleh buat tak tahu saja. Boleh buat seperti benda itu memang lumrah hidup seorang laki-laki. Oleh yang demikian, boleh lah juga orang perempuan ni marah dan bebel ke orang laki sebah itu pun lumrah kita juga kan,perempuan? Jangan pulak orang laki-laki nak pertikaikan benda itu.

Namun, dalam banyak banyak hal, aku masih bersyukur menjadi orang perempuan. Sebab nya : Sila Klik Sini

Wallahualam.

Post a Comment